PriceRunner 2, 3, 4 ...

Jämför priser och spara pengar

PriceRunner drogs länge med ett grundläggande gränssnitt och få möjligheter att hitta bästa pris annat än att söka. The App Factory utvecklade PriceRunner 2 helt från grunden med pixel-perfekt koncept och design från DOBERMAN®. Vi ville ge användare flera möjligheter att hitta lägsta pris, men även den bästa användar-upplevelsen under tiden. Resultatet blir att appen även när man inte jämför priser, den används för att hitta nya produkter!

Streckkodsläsaren ligger i centrum i PriceRunner 2. Det är bara att plocka fram telefonen när man är i butiken så hittar man bästa pris på 10-20 sekunder. När en streckkod väl har identifieras, så sker sökningen automatiskt.

PriceRunner 2 visar en uppsjö av information medan man bläddrar bland kategorier och produkter. Betyg, priser, återförsäljare, recensioner och relaterade produkter är bara en del av informationen som finns för att göra ett bra köp.

PriceRunner 3 tog ytterligare ett stort steg framåt gällande gränssnitt. I och med att iOS 7 dök upp, var det mycket som ändrades med hur ett modernt gränssnitt skulle se ut. The App Factory optimerade startskärmen som nu erbjöd all funktionalitet direkt; profil, sök, kategorier, filter och streckkodsläsning. Färgerna togs bort i utbyte mot ett superminimalistiskt utseende.

PriceRunner 4 är snarare ett steg åt sidan gällande gränssnitt. Färgerna har hittat tillbaka och gränssnittet har blivit lite luftigare. Flikarna har återvänt och funktionerna har blivit uppdelade på ett tydligare sätt. Nytt är "Hitta butik", som låter användare söka efter en produkt och visa butikerna i närheten direkt. Vid uppstart av appen välkomnas användare tillbaka och förstorar de huvudsakliga funktionerna.

Den senaste uppdateringen för iOS visar ytterligare ett förtydligande i formspråket. Knappar färgas för att markera vad som är viktigt.

The App Factory har jobbat med PriceRunner sedan 2011 och värderar långa samarbeten och att vi kan leverera högkvalitativa appar. Den senaste versionen tog endast 3 veckor att utveckla och lanserades i tid till Black Friday den 25:e november. 

Hör av er med frågor gällande design eller teknik!